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Dettagli sul trattamento dei Dati Personali
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Google OAuth (Google Inc.)
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Linkedin OAuth (LinkedIn Corporation)
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OneDrive OAuth (Microsoft Corporation)
OneDrive OAuth è un servizio di registrazione ed autenticazione fornito da Microsoft Corporation e collegato al network OneDrive.
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Registrazione diretta (professionearchitetto.it)
L’Utente si registra compilando il modulo di registrazione e fornendo direttamente a professionearchitetto.it i propri Dati Personali.
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Twitter OAuth (X Corp.)
Twitter Oauth è un servizio di registrazione ed autenticazione fornito da Twitter, Inc. e collegato al social network Twitter.
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Questo tipo di servizi consente a professionearchitetto.it ed ai suoi partner di comunicare, ottimizzare e servire annunci pubblicitari basati sull'utilizzo passato di professionearchitetto.it da parte dell'Utente.
Questa attività è facilitata dal tracciamento dei Dati di Utilizzo e dall'utilizzo di Strumenti di Tracciamento per raccogliere informazioni che vengono poi trasferite ai partner che gestiscono le attività di remarketing e di behavioral targeting.
Alcuni servizi offrono un'opzione di remarketing basata sulle liste di indirizzi email.
In aggiunta alle funzionalità di opt-out offerte dai servizi di seguito riportati, l'Utente può effettuare l’opt-out visitando la pagina di opt-out della Network Advertising Initiative.Gli Utenti possono anche scegliere di non partecipare a determinate funzionalità pubblicitarie attraverso le corrispondenti opzioni di configurazione del dispositivo, come le opzioni di configurazione pubblicitaria del dispositivo mobile o la configurazione pubblicitaria generica.
Remarketing con Google Analytics (Google LLC)
Remarketing con Google Analytics è un servizio di remarketing e behavioral targeting fornito da Google LLC che collega l'attività di tracciamento effettuata da Google Analytics e dai suoi Cookie con il network di advertising Google Ads ed il Cookie Doubleclick.
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Facebook Remarketing (Facebook, Inc.)
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Servizi di piattaforma e hosting
Questi servizi hanno lo scopo di ospitare e far funzionare componenti chiave di professionearchitetto.it, rendendo possibile l’erogazione di professionearchitetto.it da un’unica piattaforma. Queste piattaforme forniscono al Titolare un'ampia gamma di strumenti quali, ad esempio, strumenti analitici, per la gestione della registrazione degli utenti, per la gestione dei commenti e del database, per il commercio elettronico, per l’elaborazione dei pagamenti etc. L’uso di tali strumenti comporta la raccolta e il trattamento di Dati Personali. Alcuni di questi servizi funzionano attraverso server dislocati geograficamente in luoghi differenti, rendendo difficile la determinazione del luogo esatto in cui vengono conservati i Dati Personali.
WordPress.com (Automattic Inc.)
WordPress.com è una piattaforma fornita da Automattic Inc. che consente al Titolare di sviluppare, far funzionare ed ospitare professionearchitetto.it.
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Statistica
I servizi contenuti nella presente sezione permettono al Titolare del Trattamento di monitorare e analizzare i dati di traffico e servono a tener traccia del comportamento dell’Utente.
Estensione Display Advertisers per Google Analytics (Google Inc.)
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Estensione User ID per Google Analytics (Google Inc.)
Google Analytics su professionearchitetto.it utilizza una funzione chiamata User ID. Questa permette un tracciamento più accurato degli Utenti assegnando ad ognuno un ID unico per varie sessioni e dispositivi, ma in modo tale da non permettere a Google di identificare in maniera personale un individuo o identificare in modo permanente uno specifico dispositivo.
L’estensione User ID permette inoltre di connettere Dati provenienti da Google Analytics con altri Dati relativi all’utente raccolti da professionearchitetto.it.
Il link di Opt Out fornito di seguito consente di disattivare il tracciamento per il dispositivo che stai utilizzando, ma non esclude ulteriori attività di tracciamento effettuate dal Titolare. Per disattivare anche queste ultime, contatta il titolare tramite l’indirizzo email di contatto.Dati Personali trattati: Cookie.
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Google Analytics con IP anonimizzato (Google Inc.)
Google Analytics è un servizio di analisi web fornito da Google Inc. (“Google”). Google utilizza i Dati Personali raccolti allo scopo di tracciare ed esaminare l’utilizzo di professionearchitetto.it, compilare report e condividerli con gli altri servizi sviluppati da Google.
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Google Analytics 4 (Google Ireland Limited)
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In Google Analytics 4, gli indirizzi IP vengono utilizzati al momento della raccolta e poi eliminati prima che i dati vengano registrati in qualsiasi data center o server. Per saperne di più, è possibile consultare la documentazione ufficiale di Google.Dati Personali trattati: Strumenti di Tracciamento.
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Matomo (professionearchitetto.it)
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Dati Personali trattati: Dati di utilizzo; Strumenti di Tracciamento.
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Se non diversamente indicato in questo documento, i Dati Personali sono trattati e conservati per il tempo richiesto dalla finalità per la quale sono stati raccolti e potrebbero essere conservati per un periodo più lungo a causa di eventuali obbligazioni legali o sulla base del consenso degli Utenti.
Pertanto:
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Quando il trattamento è basato sul consenso dell’Utente, il Titolare può conservare i Dati Personali più a lungo sino a quando detto consenso non venga revocato. Inoltre, il Titolare potrebbe essere obbligato a conservare i Dati Personali per un periodo più lungo in ottemperanza ad un obbligo di legge o per ordine di un’autorità.
Al termine del periodo di conservazione i Dati Personali saranno cancellati. Pertanto, allo spirare di tale termine il diritto di accesso, cancellazione, rettificazione ed il diritto alla portabilità dei Dati non potranno più essere esercitati.
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Gli Utenti possono esercitare determinati diritti con riferimento ai Dati trattati dal Titolare.
In particolare, nei limiti previsti dalla legge, l’Utente ha il diritto di:
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Gli Utenti hanno diritto di ottenere informazioni in merito alla base giuridica per il trasferimento di Dati all'estero incluso verso qualsiasi organizzazione internazionale regolata dal diritto internazionale o costituita da due o più paesi, come ad esempio l’ONU, nonché in merito alle misure di sicurezza adottate dal Titolare per proteggere i loro Dati.
Dettagli sul diritto di opposizione
Quando i Dati Personali sono trattati nell’interesse pubblico, nell’esercizio di pubblici poteri di cui è investito il Titolare oppure per perseguire un interesse legittimo del Titolare, gli Utenti hanno diritto ad opporsi al trattamento per motivi connessi alla loro situazione particolare.
Si fa presente agli Utenti che, ove i loro Dati fossero trattati con finalità di marketing diretto, possono opporsi al trattamento in qualsiasi momento, gratuitamente e senza fornire alcuna motivazione. Qualora gli Utenti si oppongano al trattamento per finalità di marketing diretto, i Dati Personali non sono più oggetto di trattamento per tali finalità. Per scoprire se il Titolare tratti Dati con finalità di marketing diretto gli Utenti possono fare riferimento alle rispettive sezioni di questo documento.
Come esercitare i diritti
Per esercitare i propri diritti, gli Utenti possono indirizzare una richiesta ai recapiti del Titolare indicati in questo documento. La richiesta può essere depositate gratuitamente e il Titolare risponderà nel più breve tempo possibile, in ogni caso entro un mese, fornendo all’Utente tutte le informazioni previste dalla legge. Eventuali rettifiche, cancellazioni o limitazioni del trattamento saranno comunicate dal Titolare a ciascuno dei destinatari, se esistenti, a cui sono stati trasmessi i Dati Personali, salvo che ciò si riveli impossibile o implichi uno sforzo sproporzionato. Il Titolare comunica all'Utente tali destinatari qualora egli lo richieda.
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In questa parte del documento viene utilizzato il termine “informazioni personali” così come definito dalla LGPD.
Basi giuridiche in virtù delle quali trattiamo le tue informazioni personali
Trattiamo le tue informazioni personali esclusivamente nel caso in cui sussita una delle basi giuridiche per tale trattamento. Le basi giuridiche sono le seguenti:
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- l’esecuzione di un contratto e dei relativi adempimenti precontrattuali, qualora tu sia parte di tale contratto;
- l’esercizio dei nostri diritti in giudizio, in procedure amministrative o in arbitrati;
- la difesa o l’incolumità fisica tua o di un terzo;
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- il nostro legittimo interesse, a condizione che i tuoi diritti e libertà fondamentali non prevalgano su tali interessi; e
- la tutela del credito.
Per sapere di più riguardo alle basi giuridiche, puoi contattarci in qualsiasi momento utilizzando i recapiti forniti in questo documento.
Categorie di informazioni personali trattate
Per sapere quali sono categorie di informazioni personali trattate, puoi fare riferimento alla sezione “Dettagli sul trattamento dei Dati Personali” presente in questo documento.
Perchè trattiamo le tue informazioni personali
Per sapere perchè trattiamo le tue informazioni personali, fai riferimento alle sezioni “Dettagli sul trattamento dei Dati Personali” e “Finalità del Trattamento dei Dati raccolti” presente in questo documento.
I tuoi diritti relativi alla privacy in Brasile, come inoltrare una richiesta e come verrà gestita da noi
I tuoi diritti relativi alla privacy in Brasile
Hai il diritto di:
- ottenere conferma della esistenza di attività di trattamento riguardanti le tue informazioni personali;
- accedere alle tue informazioni personali;
- ottenere la rettifica delle tue informazioni personali incomplete, inaccurate o non aggiornate;
- ottenere l’anonimizzazione, il blocco o la cancellazione delle informazioni personali non necessarie o eccessive, o di quelle informazioni che sono trattate in contrasto alle disposizioni della LGPD;
- ottenere informazioni riguardo la possibilità di prestare o rifiutare il tuo consenso e le relative conseguenze;
- ottenere informazioni riguardo le terze parti con le quali condividiamo le tue informazioni personali;
- ottenere, a fronte di una tua richiesta esplicita, la portabilità delle tue informazioni personali (ad eccezione delle informazioni anonimizzate) verso altri fornitori di prodotti o servizi, a condizione che i nostri segreti commerciali e industriali siano salvaguardati;
- ottenere la cancellazione delle informazioni personali trattate qualora il trattamento sia stato effettuato sulla base del tuo consenso, a meno che sia applicabile una o più delle eccezioni previste dell’articolo 16 LGPD;
- revocare il tuo consenso in qualsiasi momento;
- presentare un reclamo riguardante le tue informazioni personali all’ANPD (Autorità Nazionale di Protezione dei Dati) o ad un organismo di tutela dei consumatori;
- opporsi ad attività di trattamento nei casi in cui tale trattamento non sia effettuato in conformità alle disposizioni di legge;
- richiedere informazioni chiare ed adeguate riguardo ai criteti e alle procedure utilizzate nell’ambito dei processi decisionali automatizzati; e
- richiedere la revisione delle decisioni che ledono i tuoi interessi, effettuate esclusivamente sulla base di processi decisionali automatizzati delle tue informazioni personali. Queste includono le decisioni per delineare il tuo profilo personale, professionale, di consumatore o creditore, o altri spetti della tua personalità.
Non sarai mai discriminato, né subirai in alcun modo alcun trattamento che ti sia sfavorevole, a seguito dell’esercizio dei tuoi diritti.
Come inoltrare una richiesta
Puoi inoltrare una richiesta esplicita per esercitare i tuoi diritti a titolo gratuito, in qualsiasi momento, utilizzando i recapiti presenti in questo documento o tramite il tuo legale rappresentante.
Come e in quanto tempo gestiremo la tua richiesta
Faremo il possibile per rispondere alla tua richiesta nel più breve tempo possibile.
In ogni caso, se per noi fosse impossibile farlo, ci assicureremo di comunicarti le ragioni fattuali o legali che ci impediscono di soddisfare immediatamente o di dar seguito alla tua richiesta. Qualora le tue informazioni personali non siano processate da noi, se saremo in grado di farlo, ti indicheremo la persona fisica o giuridica alla quale rivolgere le tue richieste.
Nel caso in cui tu decida di inoltrare una richiesta di accesso o una richiesta di conferma dell’esistenza del trattamento di informazioni personali, ti preghiamo di assicurarti di specificare se preferisci ricevere le tue informazioni personali in formato elettronico o cartaceo.
Dovrai inoltre farci sapere se desideri una risposta immediata, nel qual caso riceverai una risposta semplificata, o se invece necessiti di una informativa completa.
In quest’ultimo caso, risponderemo entro 15 giorni dal momento della tua richiesta, fornendoti tutte le informazioni riguardanti l’origine delle tue informazioni personali, la conferma o meno dell’esistenza di informazioni personali che ti riguardano, tutti i criteri utilizzati per il trattamento e le finalità di tale trattamento, salvaguardando al contempo i nostri segreti commerciali e industriali.
Nel caso in cui tu decida di inoltrare una richiesta di rettifica, cancellazione, anonimizzazione o blocco delle informazioni personali, ci assicureremo di informare immediatamente della tua richiesta le altre parti con le quali abbiamo condiviso le tue informazioni personali in modo che esse possano a loro volta soddisfare la tua richiesta - ad esclusione dei casi in cui una tale comunicazione risulti per noi impossibile o eccessivamente onerosa.
Trasferimento delle informazioni personali al di fuori del Brasile nei casi consentiti dalla legge
Possiamo trasferire le tue informazioni personali al di fuori del territorio brasiliano nel seguenti casi:
- quando il trasferimento è necessario per la cooperazione giuridica internazionale tra i servizi di intelligence, gli organi investigativi e di procedura penale, così come previsto dagli stumenti messi a disposizione dal diritto internazionale;
- quando il trasferimento è necessario per difendere la vita o l’incolumità fisica tua o di terze parti;
- quando il trasferimento è autorizzato dall’ANPD;
- quando il trasferimento deriva da un’obbligazione assunta nel contesto di un accordo di cooperazione internazionale;
- quando il trasferimento è necessario all’esercizio di un ordine pubblico o per l’espletamento di un pubblico servizio;
- quando il trasferimento è necessario per l’adempimento di un obbligo di legge, l’esecuzione di un contratto e dei relativi adempimenti precontrattuali, o il normale esercizio di diritti in sede guidiziaria, amministrativa o in sede arbitrale.
Futher information for California consumers
This section of the document integrates with and supplements the information contained in the rest of the privacy policy and is provided by the business running professionearchitetto.it and, if the case may be, its parent, subsidiaries and affiliates (for the purposes of this section referred to collectively as “we”, “us”, “our”).
This section applies to all Users (Users are referred to below, simply as “you”, “your”, “yours”), who are consumers residing in the state of California, United States of America, according to the "California Consumer Privacy Act of 2018" (the "CCPA"), as updated by the "California Privacy Rights Act" (the "CPRA") and subsequent regulations. For such consumers, this section supersedes any other possibly divergent or conflicting information contained in the privacy policy.
This part of the document uses the terms “personal information” (and “sensitive personal information”) as defined in the California Consumer Privacy Act (CCPA).
Notice at collection
Categories of personal information collected, used, sold, or shared
In this section we summarize the categories of personal information that we've collected, used, sold, or shared and the purposes thereof. You can read about these activities in detail in the section titled “Detailed information on the processing of Personal Data” within this document.
Information we collect: the categories of personal information we collect
We have collected the following categories of personal information about you: identifiers, biometric information, internet information, sensorial information, employment related information and inferred information.
We have collected the following categories of sensitive personal information: username and password
We will not collect additional categories of personal information without notifying you.
Your right to limit the use or disclosure of your sensitive personal information and how you can exercise it
You have the right to request that we limit the use or disclosure of your sensitive personal information to only that which is necessary to perform the services or provide the goods, as is reasonably expected by an average consumer.
We can also use your sensitive personal information to perform specific purposes set forth by the law (such as, including but not limited to, helping to ensure security and integrity; undertaking activities to verify or maintain the quality or safety of our service) and as authorized by the relevant regulations.
Outside of the aforementioned specific purposes, you have the right to freely request, at any time, that we do not use or disclose your sensitive personal information. This means that whenever you ask us to stop using your sensitive personal information, we will abide by your request and we will instruct our service providers and contractors to do the same.
To fully exercise your right to limit the use or disclosure of your sensitive personal information you can contact us at any time, using the contact details provided in this document.
For a simplified method you can also use the privacy choices link provided on professionearchitetto.it.
We use any personal information collected from you in connection with the submission of your request solely for the purposes of complying with the request.
Once you have exercised this right, we are required to wait at least 12 months before asking whether you have changed your mind.
What are the purposes for which we use your personal information?
We may use your personal information to allow the operational functioning of professionearchitetto.it and features thereof (“business purposes”). In such cases, your personal information will be processed in a fashion necessary and proportionate to the business purpose for which it was collected, and strictly within the limits of compatible operational purposes.
We may also use your personal information for other reasons such as for commercial purposes (as indicated within the section “Detailed information on the processing of Personal Data” within this document), as well as for complying with the law and defending our rights before the competent authorities where our rights and interests are threatened or we suffer an actual damage.
We won’t process your information for unexpected purposes, or for purposes incompatible with the purposes originally disclosed, without your consent.
How long do we keep your personal information?
Unless stated otherwise inside the “Detailed information on the processing of Personal Data” section, we will not retain your personal information for longer than is reasonably necessary for the purpose(s) they have been collected for.
How we collect information: what are the sources of the personal information we collect?
We collect the above-mentioned categories of personal information, either directly or indirectly, from you when you use professionearchitetto.it.
For example, you directly provide your personal information when you submit requests via any forms on professionearchitetto.it. You also provide personal information indirectly when you navigate professionearchitetto.it, as personal information about you is automatically observed and collected.
Finally, we may collect your personal information from third parties that work with us in connection with the Service or with the functioning of this Application and features thereof.
How we use the information we collect: disclosing of your personal information with third parties for a business purpose
For our purposes, the word “third party” means a person who is not any of the following: a service provider or a contractor, as defined by the CCPA.
We disclose your personal information with the third parties listed in detail in the section titled “Detailed information on the processing of Personal Data” within this document. These third parties are grouped and categorized in accordance with the different purposes of processing.
Sale or sharing of your personal information
For our purposes, the word “sale” means any “selling, renting, releasing, disclosing, disseminating, making available, transferring or otherwise communicating orally, in writing, or by electronic means, a consumer's personal information by the business to a third party, for monetary or other valuable consideration”, as defined by the CCPA.
This means that, for example, a sale can happen whenever an application runs ads, or makes statistical analyses on the traffic or views, or simply because it uses tools such as social network plugins and the like.
For our purposes, the word “sharing” means any “sharing, renting, releasing, disclosing, disseminating, making available, transferring, or otherwise communicating orally, in writing, or by electronic or other means, a consumer's personal information by the business to a third party for cross-context behavioral advertising, whether or not for monetary or other valuable consideration, including transactions between a business and a third party for cross-context behavioral advertising for the benefit of a business in which no money is exchanged”, as defined by the CCPA.
Please note that the exchange of personal information with a service provider pursuant to a written contract that meets the requirements set by the CCPA, does not constitute a sale or sharing of your personal information.
Your right to opt out of the sale or sharing of your personal information and how you can exercise it
We sell or share your personal information with the third parties listed in detail in the section titled “Detailed information on the processing of Personal Data” within this document. These third parties are grouped and categorized in accordance with the different purposes of processing.
You have the right to opt out of the sale or sharing of your personal information. This means that whenever you request us to stop selling or sharing your personal information, we will abide by your request.
Such requests can be made freely, at any time, without submitting any verifiable request.
To fully exercise your right to opt out, you can contact us at any time using the contact details provided in this document.
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If you want to submit requests to opt out of the sale or sharing of personal information via a user-enabled global privacy control, like the Global Privacy Control (“GPC”), you are free to do so and we will abide by such request in a frictionless manner (as defined in the CPRA regulations). The GPC consists of a setting or extension in the browser or mobile device and acts as a mechanism that websites can use to indicate they support the GPC signal. If you want to use GPC, you can download and enable it via a participating browser or browser extension. More information about downloading GPC is available here.
We use any personal information collected from you in connection with the submission of your opt-out request solely for the purposes of complying with the opt-out request.
Once you have opted out, we are required to wait at least 12 months before asking whether you have changed your mind.
Your privacy rights under the California Consumer Privacy Act and how to exercise them
The right to access personal information: the right to know and to portability
You have the right to request that we disclose to you:
- the categories of personal information that we collect about you;
- the sources from which the personal information is collected;
- the purposes for which we use your information;
- to whom we disclose such information;
- the specific pieces of personal information we have collected about you.
You also have the right to know what personal information is sold or shared and to whom. In particular, you have the right to request two separate lists from us where we disclose:
- the categories of personal information that we sold or shared about you and the categories of third parties to whom the personal information was sold or shared;
- the categories of personal information that we disclosed about you for a business purpose and the categories of persons to whom it was disclosed for a business purpose.
The disclosure described above will be limited to the personal information collected or used over the past 12 months.
If we deliver our response electronically, the information enclosed will be "portable", i.e. delivered in an easily usable format to enable you to transmit the information to another entity without hindrance — provided that this is technically feasible.
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To the extent permitted by the law, we may offer you promotions, discounts, and other deals in exchange for collecting, keeping, or selling your personal information, provided that the financial incentive offered is reasonably related to the value of your personal information.
How to exercise your rights
To exercise the rights described above, you need to submit your verifiable request to us by contacting us via the details provided in this document.
For us to respond to your request, it’s necessary that we know who you are. Therefore, you can only exercise the above rights by making a verifiable request which must:
- provide sufficient information that allows us to reasonably verify you are the person about whom we collected personal information or an authorized representative;
- describe your request with sufficient detail that allows us to properly understand, evaluate, and respond to it.
We will not respond to any request if we are unable to verify your identity and therefore confirm the personal information in our possession actually relates to you.
Making a verifiable consumer request does not require you to create an account with us. We will use any personal information collected from you in connection with the verification of your request solely for the purposes of verification and shall not further disclose the personal information, retain it longer than necessary for purposes of verification, or use it for unrelated purposes.
If you cannot personally submit a verifiable request, you can authorize a person registered with the California Secretary of State to act on your behalf.
If you are an adult, you can make a verifiable request on behalf of a child under your parental authority.
You can submit a maximum number of 2 requests over a period of 12 months.
How and when we are expected to handle your request
We will confirm receipt of your verifiable request within 10 days and provide information about how we will process your request.
We will respond to your request within 45 days of its receipt. Should we need more time, we will explain to you the reasons why, and how much more time we need. In this regard, please note that we may take up to 90 days to fulfill your request.
Our disclosure(s) will cover the preceding 12-month period. Only with regard to personal information collected on or after January 1, 2022, you have the right to request that we disclose information beyond the 12-month period, and we will provide them to you unless doing so proves impossible or would involve a disproportionate effort.
Should we deny your request, we will explain you the reasons behind our denial.
We do not charge a fee to process or respond to your verifiable request unless such request is manifestly unfounded or excessive. In such cases, we may charge a reasonable fee, or refuse to act on the request. In either case, we will communicate our choices and explain the reasons behind it.
Further information for Virginia consumers
This section of the document integrates with and supplements the information contained in the rest of the privacy policy and is provided by the controller running this Application and, if the case may be, its parent, subsidiaries and affiliates (for the purposes of this section referred to collectively as “we”, “us”, “our”).
This section applies to all Users (Users are referred to below, simply as “you”, “your”, “yours”), who are consumers residing in the Commonwealth of Virginia, according to the “Virginia Consumer Data Protection Act" (the "VCDPA"), and, for such consumers, it supersedes any other possibly divergent or conflicting information contained in the privacy policy.
This part of the document uses the term “personal data” as defined in the VCDPA.
Categories of personal data processed
In this section, we summarize the categories of personal data that we've processed and the purposes thereof. You can read about these activities in detail in the section titled “Detailed information on the processing of Persona Data” within this document.
Categories of personal data we collect
We have collected the following categories of personal data: identifiers, internet information, sensorial information, employment related information and inferred information
We do not collect sensitive data.
We will not collect additional categories of personal data without notifying you.
Why we process your personal data
To find out why we process your personal data, you can read the sections titled “Detailed information on the processing of Personal Data” and “The purposes of processing” within this document.
We won’t process your information for unexpected purposes, or for purposes incompatible with the purposes originally disclosed, without your consent.
You can freely give, deny, or withdraw such consent at any time using the contact details provided in this document.
How we use the data we collect: sharing of your personal data with third parties
We share your personal data with the third parties listed in detail in the section titled “Detailed information on the processing of Personal Data” within this document. These third parties are grouped and categorized in accordance with the different purposes of processing.
For our purposes, the word "third party" means "a natural or legal person, public authority, agency, or body other than the consumer, controller, processor, or an affiliate of the processor or the controller" as defined by the VCDPA.
Sale of your personal data
For our purposes, the word “sale” means any “exchange of personal data for monetary consideration by us to a third party“ as defined by the VCDPA.
Please note that according to the VCDPA, the disclosure of personal data to a processor that processes personal data on behalf of a controller does not constitute a sale. In addition, other specific exceptions set forth in the VCDPA may apply, such as, but not limited to, the disclosure of personal data to a third party for the provision of a product or service requested by you.
As specified in the “Detailed information on the processing of Personal Data” section of this document, our use of your personal information may be considered a sale under VCDPA.
Your right to opt out of the sale of your personal data and how you can exercise it
You have the right to opt out of the sale of your personal data. This means that whenever you request us to stop selling your data, we will abide by your request. To fully exercise your right to opt out you can contact us at any time using the contact details provided in this document.
We use any personal data collected from you in connection with the submission of your opt-out request solely for the purpose of complying with the request.
Processing of your personal data for targeted advertising
For our purposes, the word "targeted advertising" means "displaying advertisements to you where the advertisement is selected based on personal data obtained from your activities over time and across nonaffiliated websites or online applications to predict your preferences or interests" as defined by the VCDPA.
Please note that according to the VCDPA, targeted advertising does not include: “advertisements based on activities within a controller's own websites or online applications; advertisements based on the context of a consumer's current search query, visit to a website or online application; advertisements directed to a consumer in response to the consumer's request for information or feedback; or processing personal data solely for measuring or reporting advertising performance, reach, or frequency”.
To find out more details on the processing of your personal data for targeted advertising purposes, you can read the section titled “Detailed information on the processing of Personal Data” within this document.
Your right to opt out of the processing of your personal data for targeted advertising and how you can exercise it
You have the right to opt out of the processing of your personal data for targeted advertising. This means that whenever you ask us to stop processing your data for targeted advertising, we will abide by your request. To fully exercise your right to opt out you can contact us at any time, using the contact details provided in this document.
We use any personal data collected from you in connection with the submission of your opt-out request solely for the purposes of complying with the opt-out request.
Your privacy rights under the Virginia Consumer Data Protection Act and how to exercise them
You may exercise certain rights regarding your data processed by us. In particular, you have the right to do the following:
- access personal data: the right to know. You have the right to request that we confirm whether or not we are processing your personal data. You also have the right to access such personal data.
- correct inaccurate personal data. You have the right to request that we correct any inaccurate personal data we maintain about you, taking into account the nature of the personal data and the purposes of the processing of the personal data.
- request the deletion of your personal data. You have the right to request that we delete any of your personal data.
- obtain a copy of your personal data. We will provide your personal data in a portable and usable format that allows you to transfer data easily to another entity — provided that this is technically feasible.
- opt out of the processing of your personal data for the purposes of targeted advertising, the sale of personal data, or profiling in furtherance of decisions that produce legal or similarly significant effects concerning you.
- non-discrimination. We will not discriminate against you for exercising your rights under the VCDPA. This means that we will not, among other things, deny goods or services, charge you a different price, or provide a different level or quality of goods or services just because you exercised your consumer privacy rights. However, if you refuse to provide your personal data to us or ask us to delete or stop selling your personal data, and that personal data or sale is necessary for us to provide you with goods or services, we may not be able to complete that transaction. To the extent permitted by the law, we may offer a different price, rate, level, quality, or selection of goods or services to you, including offering goods or services for no fee, if you have exercised your right to opt out, or our offer is related to your voluntary participation in a bona fide loyalty, rewards, premium features, discounts, or club card program.
How to exercise your rights
To exercise the rights described above, you need to submit your request to us by contacting us via the contact details provided in this document.
For us to respond to your request, we need to know who you are.
We will not respond to any request if we are unable to verify your identity using commercially reasonable efforts and therefore confirm that the personal data in our possession actually relate to you. In such cases, we may request that you provide additional information which is reasonably necessary to authenticate you and your request.
Making a consumer request does not require you to create an account with us. However, we may require you to use your existing account. We will use any personal data collected from you in connection with your request solely for the purposes of authentication, without further disclosing the personal data, retaining it longer than necessary for purposes of authentication, or using it for unrelated purposes.
If you are an adult, you can make a request on behalf of a child under your parental authority.
How and when we are expected to handle your request
We will respond to your request without undue delay, but in all cases and at the latest within 45 days of its receipt. Should we need more time, we will explain to you the reasons why, and how much more time we need. In this regard, please note that we may take up to 90 days to fulfill your request.
Should we deny your request, we will explain to you the reasons behind our denial without undue delay, but in all cases and at the latest within 45 days of receipt of the request. It is your right to appeal such decision by submitting a request to us via the details provided in this document. Within 60 days of receipt of the appeal, we will inform you in writing of any action taken or not taken in response to the appeal, including a written explanation of the reasons for the decisions. If the appeal is denied you may contact the Attorney General to submit a complaint.
We do not charge a fee to respond to your request, for up to two requests per year. If your request is manifestly unfounded, excessive or repetitive, we may charge a reasonable fee or refuse to act on the request. In either case, we will communicate our choices and explain the reasons behind them.
Further information for Colorado consumers
This section of the document integrates with and supplements the information contained in the rest of the privacy policy and is provided by the controller running professionearchitetto.it and, if the case may be, its parent, subsidiaries and affiliates (for the purposes of this section referred to collectively as “we”, “us”, “our”).
This section applies to all Users (Users are referred to below, simply as “you”, “your”, “yours”), who are consumers residing in the State of Colorado, according to the “Colorado Privacy Act" (the "CPA"), and, for such consumers, it supersedes any other possibly divergent or conflicting information contained in the privacy policy.
This part of the document uses the term “personal data” as defined in the CPA.
Categories of personal data processed
In this section, we summarize the categories of personal data that we've processed and the purposes thereof. You can read about these activities in detail in the section titled “Detailed information on the processing of Persona Data” within this document.
Categories of personal data we collect
We have collected the following categories of personal data: identifiers, internet information, sensorial information, employment related information and inferred information
We do not collect sensitive data.
We will not collect additional categories of personal data without notifying you.
Why we process your personal data
To find out why we process your personal data, you can read the sections titled “Detailed information on the processing of Personal Data” and “The purposes of processing” within this document.
We won’t process your information for unexpected purposes, or for purposes incompatible with the purposes originally disclosed, without your consent.
You can freely give, deny, or withdraw such consent at any time using the contact details provided in this document.
How we use the data we collect: sharing of your personal data with third parties
We share your personal data with the third parties listed in detail in the section titled “Detailed information on the processing of Personal Data” within this document. These third parties are grouped and categorized in accordance with the different purposes of processing.
For our purposes, the word "third party" means "a person, public authority, agency, or body other than a consumer, controller, processor, or affiliate of the processor or the controller." as defined by the CPA.
Sale of your personal data
As specified in the “Detailed information on the processing of Personal Data” section of this document, our use of your personal data may be considered a sale under the CPA.
For our purposes, the word "sale", "sell", or "sold" means "the exchange of personal data for monetary or other valuable consideration by a controller to a third party" as defined by the CPA.
Please note that according to the CPA, the disclosure of personal data to a processor that processes personal data on behalf of a controller does not constitute a sale. In addition, other specific exceptions set forth in the CPA may apply, such as, but not limited to, the disclosure of personal data to a third party for the provision of a product or service requested by you.
Your right to opt out of the sale of your personal data and how you can exercise it
You have the right to opt out of the sale of your personal data. This means that whenever you request us to stop selling your data, we will abide by your request.
To fully exercise your right to opt out you can contact us at any time, using the contact details provided in this document.
For a simplified opt-out method you can also use the privacy choices link provided on professionearchitetto.it.
We use any personal data collected from you in connection with the submission of your opt-out request solely for the purpose of complying with the request.
Processing of your personal data for targeted advertising
As specified in the “Detailed information on the processing of Personal Data” section of this document, we may use your personal data for targeted advertising purposes.
For our purposes, the word "targeted advertising" means "displaying to a consumer an advertisement that is selected based on personal data obtained or inferred over time from the consumer's activities across nonaffiliated websites, applications, or online services to predict consumer preferences or interests" as defined by CPA.
Please note that according to the CPA, targeted advertising does not include: “advertisements directed to a consumer in response to the consumer's request for information or feedback; advertisements based on activities within a controller's own websites or online applications or any affiliated website or online application; advertisements based on the context of a consumer's current search query, visit to an internet web site or online application; or processing personal data solely to measure or report advertising frequency, performance or reach”.
Your right to opt out of the processing of your personal data for targeted advertising and how you can exercise it
You have the right to opt out of the processing of your personal data for targeted advertising. This means that whenever you ask us to stop processing your data for targeted advertising, we will abide by your request.
To fully exercise your right to opt out you can contact us at any time, using the contact details provided in this document.
For a simplified opt-out method you can also use the privacy choices link provided on professionearchitetto.it.
We use any personal data collected from you in connection with the submission of your opt-out request solely for the purposes of complying with the opt-out request.
Universal opt-out mechanism: Global privacy control
If you want to submit requests to opt-out of the sale of personal data or the targeted advertising via a user-enabled global privacy control, like the Global Privacy Control (“GPC”), you are free to do so and we will abide by such request. The GPC consists of a setting or extension in the browser or mobile device and acts as a mechanism that websites can use to indicate they support the GPC signal. If you want to use GPC, you can download and enable it via a participating browser or browser extension. More information about downloading GPC is available here.
Your privacy rights under the Colorado Privacy Act and how to exercise them
You may exercise certain rights regarding your data processed by us. In particular, you have the right to do the following:
- opt out of the processing of your personal data for the purposes of targeted advertising, the sale of personal data, or profiling in furtherance of decisions that produce legal or similarly significant effects concerning you.
- access personal data. You have the right to request that we confirm whether or not we are processing your personal data. You also have the right to access such personal data.
- correct inaccurate personal data. You have the right to request that we correct any inaccurate personal data we maintain about you, taking into account the nature of the personal data and the purposes of the processing of the personal data.
- request the deletion of your personal data. You have the right to request that we delete any of your personal data.
- obtain a copy of your personal data. We will provide your personal data in a portable and usable format that allows you to transfer data easily to another entity – provided that this is technically feasible.
In any case, we will not increase the cost of, or decrease the availability of, a product or service, based solely on the exercise of any of your rights and unrelated to the feasibility or the value of a service. However, to the extent permitted by the law, we may offer a different price, rate, level, quality, or selection of goods or services to you, including offering goods or services for no fee, if our offer is related to your voluntary participation in a bona fide loyalty, rewards, premium features, discounts, or club card program.
How to exercise your rights
To exercise the rights described above, you need to submit your request to us by contacting us via the contact details provided in this document.
For us to respond to your request, we need to know who you are and which right you wish to exercise.
We will not respond to any request if we are unable to verify your identity using commercially reasonable efforts and therefore confirm that the personal data in our possession actually relate to you. In such cases, we may request that you provide additional information which is reasonably necessary to authenticate you and your request.
Making a consumer request does not require you to create an account with us. However, we may require you to use your existing account. We will use any personal data collected from you in connection with your request solely for the purposes of authentication, without further disclosing the personal data, retaining it longer than necessary for purposes of authentication, or using it for unrelated purposes.
If you are an adult, you can make a request on behalf of a child under your parental authority.
How and when we are expected to handle your request
We will respond to your request without undue delay, but in all cases and at the latest within 45 days of its receipt. Should we need more time, we will explain to you the reasons why, and how much more time we need. In this regard, please note that we may take up to 90 days to fulfill your request.
Should we deny your request, we will explain to you the reasons behind our denial without undue delay, but in all cases and at the latest within 45 days of receipt of the request. It is your right to appeal such decision by submitting a request to us via the details provided in this document. Within 45 days of receipt of the appeal, we will inform you in writing of any action taken or not taken in response to the appeal, including a written explanation of the reasons for the decisions. If the appeal is denied you may contact the Attorney General to submit a complaint.
We do not charge a fee to respond to your request, for up to two requests per year.
Further information for Connecticut consumers
This section of the document integrates with and supplements the information contained in the rest of the privacy policy and is provided by the controller running professionearchitetto.it and, if the case may be, its parent, subsidiaries and affiliates (for the purposes of this section referred to collectively as “we”, “us”, “our”).
This section applies o all Users (Users are referred to below, simply as “you”, “your”, “yours”), who are consumers residing in the State of Connecticut, according to “An Act Concerning Personal Data Privacy and Online Monitoring " (also known as "The Connecticut Data Privacy Act" or the “CTDPA"), and, for such consumers, it supersedes any other possibly divergent or conflicting information contained in the privacy policy.
This part of the document uses the term “personal data” as defined in the CTDPA.
Categories of personal data processed
In this section, we summarize the categories of personal data that we've processed and the purposes thereof. You can read about these activities in detail in the section titled “Detailed information on the processing of Persona Data” within this document.
Categories of personal data we collect
We have collected the following categories of personal data: identifiers, internet information, sensorial information, employment related information and inferred information
We do not collect sensitive data.
We will not collect additional categories of personal data without notifying you.
Why we process your personal data
To find out why we process your personal data, you can read the sections titled “Detailed information on the processing of Personal Data” and “The purposes of processing” within this document.
We won’t process your information for unexpected purposes, or for purposes incompatible with the purposes originally disclosed, without your consent.
You can freely give, deny, or withdraw such consent at any time using the contact details provided in this document.
How we use the data we collect: sharing of your personal data with third parties
We share your personal data with the third parties listed in detail in the section titled “Detailed information on the processing of Personal Data” within this document. These third parties are grouped and categorized in accordance with the different purposes of processing.
For our purposes, the word "third party" means "a person, public authority, agency, or body other than a consumer, controller, processor, or affiliate of the processor or the controller." as defined by the CTDPA.
Sale of your personal data
As specified in the “Detailed information on the processing of Personal Data” section of this document, our use of your personal data may be considered a sale under the CTDPA.
For our purposes, the word "sale", "sell", or "sold" means "the exchange of personal data for monetary or other valuable consideration by a controller to a third party" as defined by the CTDPA.
Please note that according to the CTDPA, the disclosure of personal data to a processor that processes personal data on behalf of a controller does not constitute a sale. In addition, other specific exceptions set forth in the CTDPA may apply, such as, but not limited to, the disclosure of personal data to a third party for the provision of a product or service requested by you.
Your right to opt out of the sale of your personal data and how you can exercise it
You have the right to opt out of the sale of your personal data. This means that whenever you request us to stop selling your data, we will abide by your request.
To fully exercise your right to opt out you can contact us at any time, using the contact details provided in this document.
For a simplified opt-out method you can also use the privacy choices link provided on professionearchitetto.it.
We use any personal data collected from you in connection with the submission of your opt-out request solely for the purpose of complying with the request.
Processing of your personal data for targeted advertising
As specified in the “Detailed information on the processing of Personal Data” section of this document, we may use your personal data for targeted advertising purposes.
For our purposes, the word "targeted advertising" means "displaying to a consumer an advertisement that is selected based on personal data obtained or inferred over time from the consumer's activities across non affiliated websites, applications, or online services to predict consumer preferences or interests" as defined by CTDPA.
Please note that according to the CTDPA, targeted advertising does not include: “advertisements based on activities within a controller's own web sites or online applications; advertisements based on the context of a consumer's current search query, visit to an internet web site or online application; advertisements directed to a consumer in response to the consumer's request for information or feedback; or processing personal data solely to measure or report advertising frequency, performance or reach”.
Your right to opt out of the processing of your personal data for targeted advertising and how you can exercise it
You have the right to opt out of the processing of your personal data for targeted advertising. This means that whenever you ask us to stop processing your data for targeted advertising, we will abide by your request.
To fully exercise your right to opt out you can contact us at any time, using the contact details provided in this document.
For a simplified opt-out method you can also use the privacy choices link provided on professionearchitetto.it.
We use any personal data collected from you in connection with the submission of your opt-out request solely for the purposes of complying with the opt-out request.
Universal opt-out mechanism: Global privacy control
If you want to submit requests to opt-out of the sale of personal data or the targeted advertising via a user-enabled global privacy control, like the Global Privacy Control (“GPC”), you are free to do so and we will abide by such request. The GPC consists of a setting or extension in the browser or mobile device and acts as a mechanism that websites can use to indicate they support the GPC signal. If you want to use GPC, you can download and enable it via a participating browser or browser extension. More information about downloading GPC is available here.
Your privacy rights under the Connecticut Data Privacy Act and how to exercise them
You may exercise certain rights regarding your data processed by us. In particular, you have the right to do the following:
- access personal data. You have the right to request that we confirm whether or not we are processing your personal data. You also have the right to access such personal data.
- correct inaccurate personal data. You have the right to request that we correct any inaccurate personal data we maintain about you, taking into account the nature of the personal data and the purposes of the processing of the personal data.
- request the deletion of your personal data. You have the right to request that we delete any of your personal data.
- obtain a copy of your personal data. We will provide your personal data in a portable and usable format that allows you to transfer data easily to another entity – provided that this is technically feasible.
- opt out of the processing of your personal data for the purposes of targeted advertising, the sale of personal data, or profiling in furtherance of decisions that produce legal or similarly significant effects concerning you.
In any case, we will not increase the cost of, or decrease the availability of, a product or service, based solely on the exercise of any of your rights and unrelated to the feasibility or the value of a service. However, to the extent permitted by the law, we may offer a different price, rate, level, quality, or selection of goods or services to you, including offering goods or services for no fee, if our offer is related to your voluntary participation in a bona fide loyalty, rewards, premium features, discounts, or club card program.
How to exercise your rights
To exercise the rights described above, you need to submit your request to us by contacting us via the contact details provided in this document.
For us to respond to your request, we need to know who you are and which right you wish to exercise.
We will not respond to any request if we are unable to verify your identity using commercially reasonable efforts and therefore confirm that the personal data in our possession actually relate to you. In such cases, we may request that you provide additional information which is reasonably necessary to authenticate you and your request.
Making a consumer request does not require you to create an account with us. However, we may require you to use your existing account. We will use any personal data collected from you in connection with your request solely for the purposes of authentication, without further disclosing the personal data, retaining it longer than necessary for purposes of authentication, or using it for unrelated purposes.
If you are an adult, you can make a request on behalf of a child under your parental authority.
How and when we are expected to handle your request
We will respond to your request without undue delay, but in all cases and at the latest within 45 days of its receipt. Should we need more time, we will explain to you the reasons why, and how much more time we need. In this regard, please note that we may take up to 90 days to fulfill your request.
Should we deny your request, we will explain to you the reasons behind our denial without undue delay, but in all cases and at the latest within 45 days of receipt of the request. It is your right to appeal such decision by submitting a request to us via the details provided in this document. Within 45 days of receipt of the appeal, we will inform you in writing of any action taken or not taken in response to the appeal, including a written explanation of the reasons for the decisions. If the appeal is denied, you may contact the Attorney General to submit a complaint.
We do not charge a fee to respond to your request, for up to one request per year.
Further information for Utah consumers
This section of the document integrates with and supplements the information contained in the rest of the privacy policy and is provided by the controller running professionearchitetto.it and, if the case may be, its parent, subsidiaries and affiliates (for the purposes of this section referred to collectively as “we”, “us”, “our”).
This section applies to all Users (Users are referred to below, simply as “you”, “your”, “yours”), who are consumers residing in the State of Utah, according to the “Consumer Privacy Act" (the “UCPA"), and, for such consumers, it supersedes any other possibly divergent or conflicting information contained in the privacy policy.
This part of the document uses the term “personal data” as defined in the UCPA.
Categories of personal data processed
In this section, we summarize the categories of personal data that we've processed and the purposes thereof. You can read about these activities in detail in the section titled “Detailed information on the processing of Persona Data” within this document.
Categories of personal data we collect
We have collected the following categories of personal data: identifiers, internet information, sensorial information, employment related information and inferred information
We do not collect sensitive data.
We will not collect additional categories of personal data without notifying you.
Why we process your personal data
To find out why we process your personal data, you can read the sections titled “Detailed information on the processing of Personal Data” and “The purposes of processing” within this document.
How we use the data we collect: sharing of your personal data with third parties
We share your personal data with the third parties listed in detail in the section titled “Detailed information on the processing of Personal Data” within this document. These third parties are grouped and categorized in accordance with the different purposes of processing.
For our purposes, the word "third party" means "a person other than: the consumer, controller, or processor; or an affiliate or contractor of the controller or the processor" as defined by the UCPA.
Sale of your personal data
As specified in the “Detailed information on the processing of Personal Data” section of this document, our use of your personal data may be considered a sale under the UCPA.
For our purposes, the word "sale", "sell", or "sold" means "the exchange of personal data for monetary or other valuable consideration by a controller to a third party" as defined by the UCPA.
Please note that according to the UCPA, the disclosure of personal data to a processor that processes personal data on behalf of a controller does not constitute a sale. In addition, other specific exceptions set forth in the UCPA may apply, such as, but not limited to, the disclosure of personal data to a third party for the provision of a product or service requested by you.
Your right to opt out of the sale of your personal data and how you can exercise it
You have the right to opt out of the sale of your personal data. This means that whenever you request us to stop selling your data, we will abide by your request.
To fully exercise your right to opt out you can contact us at any time, using the contact details provided in this document.
For a simplified opt-out method you can also use the privacy choices link provided on professionearchitetto.it.
We use any personal data collected from you in connection with the submission of your opt-out request solely for the purpose of complying with the request.
Processing of your personal data for targeted advertising
As specified in the “Detailed information on the processing of Personal Data” section of this document, we may use your personal data for targeted advertising purposes.
For our purposes, the word "targeted advertising" means "displaying to a consumer an advertisement that is selected based on personal data obtained or inferred over time from the consumer's activities across nonaffiliated websites, applications, or online services to predict consumer preferences or interests" as defined by UCPA.
Please note that according to the UCPA, targeted advertising does not include: “advertisements based on activities within a controller's own websites or online applications or any affiliated website or online application; advertisements based on the context of a consumer's current search query, visit to an web site or online application; advertisements directed to a consumer in response to the consumer's request for information, product, a service or feedback; or processing personal data solely to measure or report advertising performance, reach or frequency.”
Your right to opt out of the processing of your personal data for targeted advertising and how you can exercise it
You have the right to opt out of the processing of your personal data for targeted advertising. This means that whenever you ask us to stop processing your data for targeted advertising, we will abide by your request.
To fully exercise your right to opt out you can contact us at any time, using the contact details provided in this document.
For a simplified opt-out method you can also use the privacy choices link provided on professionearchitetto.it.
We use any personal data collected from you in connection with the submission of your opt-out request solely for the purposes of complying with the opt-out request.
Your privacy rights under the Utah Consumer Privacy Act and how to exercise them
You may exercise certain rights regarding your data processed by us. In particular, you have the right to do the following:
- access personal data. You have the right to request that we confirm whether or not we are processing your personal data. You also have the right to access such personal data.
- request the deletion of your personal data. You have the right to request that we delete any of your personal data.
- obtain a copy of your personal data. We will provide your personal data in a portable and usable format that allows you to transfer data easily to another entity – provided that this is technically feasible.
- opt out of the processing of your personal data for the purposes of targeted advertising or the sale of personal data.
In any case, we will not increase the cost of, or decrease the availability of, a product or service, based solely on the exercise of any of your rights and unrelated to the feasibility or the value of a service. However, to the extent permitted by the law, we may offer a different price, rate, level, quality, or selection of goods or services to you, including offering goods or services for no fee, if our offer is related to your voluntary participation in a bona fide loyalty, rewards, premium features, discounts, or club card program.
How to exercise your rights
To exercise the rights described above, you need to submit your request to us by contacting us via the contact details provided in this document.
For us to respond to your request, we need to know who you are and which right you wish to exercise.
We will not respond to any request if we are unable to verify your identity using commercially reasonable efforts and therefore confirm that the personal data in our possession actually relate to you. In such cases, we may request that you provide additional information which is reasonably necessary to authenticate you and your request. We may retain your email address to respond to your request.
If you are an adult, you can make a request on behalf of a child under your parental authority.
How and when we are expected to handle your request
We will respond to your request without undue delay, but in all cases and at the latest within 45 days of its receipt. Should we need more time, we will explain to you the reasons why, and how much more time we need. In this regard, please note that we may take up to 90 days to fulfill your request.
Should we deny your request, we will explain to you the reasons behind our denial without undue delay, but in all cases and at the latest within 45 days of receipt of the request.
We do not charge a fee to respond to your request, for up to one request per year.
Ulteriori informazioni sul trattamento
Difesa in giudizio
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Il Titolare del Trattamento si riserva il diritto di apportare modifiche alla presente privacy policy in qualunque momento notificandolo agli Utenti su questa pagina e, se possibile, su professionearchitetto.it nonché, qualora tecnicamente e legalmente fattibile, inviando una notifica agli Utenti attraverso uno degli estremi di contatto di cui è in possesso. Si prega dunque di consultare con frequenza questa pagina, facendo riferimento alla data di ultima modifica indicata in fondo.
Qualora le modifiche interessino trattamenti la cui base giuridica è il consenso, il Titolare provvederà a raccogliere nuovamente il consenso dell’Utente, se necessario.
Definizioni e riferimenti legali
Dati Personali (o Dati)
Costituisce dato personale qualunque informazione che, direttamente o indirettamente, anche in collegamento con qualsiasi altra informazione, ivi compreso un numero di identificazione personale, renda identificata o identificabile una persona fisica.
Dati di Utilizzo
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Utente
L'individuo che utilizza professionearchitetto.it che, salvo ove diversamente specificato, coincide con l'Interessato.
Interessato
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Ultima modifica: 23 novembre 2022