Ampliamento del Museo di arte contemporanea di Lima

concorso di architettura internazionale

iscrizioni entro il 27 maggio | consegna entro il 30 giugno 2016

Il Museo di Arte di Lima invita gli architetti di tutto il mondo a partecipare al concorso di architettura per la progettazione della nuova ala del museo dedicata alla collezione di arte contemporanea. La proposta dovrà comprendere anche una biblioteca, spazi espositivi, aule, laboratori, una caffetteria, una piazza pubblica, l'accesso a una stazione della futura metropolitana, e una proposta paesaggistica per il parco del museo.

MALI Design Competition

The Lima Art Museum (MALI) announces the launch of an open competition for the design of its new contemporary art wing.

The project will include a library, gallery spaces, classrooms, workshops, a café, a public plaza, access to a future metro station, and a landscape proposal for the park where the museum is located. Our goal is to establish the MALI as a new civic and cultural platform in the city, as well as a referent for future competitions regarding the design of public spaces in Lima.

Prizes and Architectural Fees

Three unranked finalists will receive 10,000 USD per team.

The total building cost for the project—i.e., the new wing, not the landscape proposal beyond the site—is estimated at 12 - 15M USD (excluding taxes). The architectural fee is 8% of total construction costs. This percentage does not include consultants, specialists, exhibition design, and construction administration.

more info http://concurso.mali.pe/

Le date di scadenza visualizzate sono frutto di attività redazionale. Le uniche date ufficiali sono quelle contenute nel testo del bando e/o sul sito web di chi organizza o promuove il concorso. Controllarne sempre la validità presso l'Ente banditore.

pubblicato il: