Human Trafficking: Arch out Loud alla ricerca di idee per risolvere il problema del "traffico sessuale" a Tenancingo

concorso internazionale di idee

Arch out loud lancia un concorso di idee internazionale con il quale sfida i progettisti di tutto il mondo a ripensare la piazza della città di Tenancingo, in Messico. Il progetto dovrà rispondere alla principale problematica della zona, quella del "traffico sessuale", introducendo un mediascape di trasformazione per rimodellare piazza e comunità.

iscrizione entro il 14 maggio 2017 | consegna entro il 15 maggio 2017

concorsi di architettura

iscrizione entro il 14 maggio 2017 | consegna entro il 15 maggio 2017

Arch out loud promuove il concorso di idee internazionale Human Trafficking. Tenancingo Square Mediascape, con il quale  lancia una sfida ai progettisti di tutto il mondo invitandoli a ripensare la piazza della città di Tenancingo, in Messico.

Il progetto dovrà rispondere alla principale problematica della zona, quella del "traffico sessuale", tema da cui la competizione trae il suo titolo. Le idee dovranno essere capaci di esplorare le potenzialità dell'area, proponendo un'architettura che spinga verso un cambiamento positivo e verso l'introduzione di un mediascape di trasformazione.

La proposta dovrà al tempo stesso educare la popolazione e potenziare il sito, rimodellare la piazza e la mentalità della comunità, ricostruire l'immagine di una città dove il "traffico di esseri umani" è considerato un'attività del tutto normale. 

Al primo classificato un premio di $5,000, al secondo, terzo e quarto classificato un premio di $1,000.

arch out loud challenges designers to reimagine the town square of Tenancingo, Mexico in response to the prevalent issues of sex trafficking existing in the area. Designers should explore the catalytic potentials of architectural intervention, inciting positive change through the introduction of a transformative mediascape. The proposed conversion should aim to both educate and empower, reforming entrenched behavior. How might a modified square reshape communal mindset and motivation, reconstituting the image of a town where exploitation has become normalized?

arch out loud provides designers with a starting point but allows for a variation of innovative approaches. The competition proposes the insertion of a mediascape within the confines ofT enancingo's existing square. This architectural intervention aims to reform entrenched exploitation through media while also facilitating new and existing programs. There is no requirement for scale or enclosure. The type, deployment and accessibility of media remains concept dependent. Proposals should attempt, however, to realize an appropriate and meaningful response to the shocking realities of human trafficking.

ELIGIBILITY

Teams may be formed by one individual or up to four members. Team members can come from different countries and universities. Additionally, interdisciplinary teams are allowed, although it is recommended that at least one member have an architectural background.

REGISTRATION AND FEES

Teams must register on www.archoutloud.com/register no later than May 14, 2017

Payments for registering teams are the following:

  • Advance registration: $55
  • Early registration: $75
  • Regular registration: $95 

SUBMISSION

Each team is required to submit required files no later than May 15, 2017 by using online panel available on www.archoutloud.com/submit

AWARDS

  • Overall winner $5,000
  • 3 Runner-up Awards $1,000 each
  • 10 Honorable Mentions 
  • Directors' Choice Award

CALENDAR

  • Feb 20th: Competition opens and Advance registration begins
  • Mar 18th: Advance registration closes
  • Mar 19th: Early registration begins
  • Apr 17th: Early registration closes
  • Apr 18th: Regular registration begins
  • May 14th: Registration deadline
  • May 15th: Submission deadline
  • Jun 5th: Winners announced

Brief

more info

web www.archoutloud.com

email info@archoutloud.com

pubblicato in data: